ביתחדשות רכבכמה רכבים חשמליים יש בישראל? נתונים ומגמות עד 2025

כמה רכבים חשמליים יש בישראל? נתונים ומגמות עד 2025

מהו רכב חשמלי ולמה הוא הופך לפופולרי בישראל ובעולם?

בעשור האחרון, עולה הביקוש לרכב חשמלי בישראל ובמדינות רבות ברחבי העולם. רכב חשמלי הוא כלי רכב המונע על ידי מנוע חשמלי, אשר שואב את האנרגיה שלו מסוללות נטענות במקום ממנועי בעירה הפנימיים הישנים. המגמה הגוברת לעבר תחבורה ירוקה והפחתת פליטות מזהמים, לצד התפתחויות טכנולוגיות משמעותיות והפחתה בעלויות, מגבירים את הפופולריות של הרכב החשמלי. יתרונותיו המובהקים כוללים חיסכון בעלויות דלק, תחזוקה מופחתת, הפחתת רעש וזיהום אוויר. גם בישראל, רכב חשמלי בישראל הופך לבחירה מרכזית עבור משפחות, עסקים וחברות ליסינג.

כמה רכבים חשמליים יש בישראל? נתונים רשמיים לשנת 2024

על פי נתוני הלמ"ס לסוף 2024, בישראל ישנם כ-4 מיליון כלי רכב מנועיים. מתוך כלל כלי הרכב, מספר כלי הרכב החשמליים בישראל ממשיך לעלות במהירות. בסוף 2024 נספרו למעלה מ-110,000 רכבים חשמליים, לעומת כ-62,000 בלבד בסוף 2023. מדובר בזינוק של מעל 75% בשנה אחת בלבד. נתח השוק של רכבים חשמליים חדשים מכלל כלי הרכב שנמסרו השנה בישראל עמד על כ-21% ברבעון האחרון של 2024, בהשוואה ל-13% בלבד בשנת 2023. המשמעות: אחד מכל חמישה רכבים שנמכרים כיום בישראל הוא רכב חשמלי מלא.

  • מספר כלי הרכב בכבישי ישראל: כ-4 מיליון (2024)
  • רכבים חשמליים: מעל 110,000 (סוף 2024)
  • רכבים חשמליים יד שנייה: כ-13,000 (2024)
  • אחוז מסירות חדשות: כ-21% (2024)

מגמות עיקריות בשוק הרכב החשמלי בישראל

הביקוש לרכב חשמלי בישראל נמצא בעלייה מתמדת. עיקר הצמיחה מיוחס לעלייה בנגישות נפוצה של עמדות טעינה, מגוון דגמים חדשים במחיר תחרותי ועלייה במודעות לנזקי זיהום האוויר מהתחבורה. בשנת 2024 נרשם קצב מסירות שנתי הגבוה פי שלושה מב-2022. בנוסף, כניסת מותגים סיניים מובילים חיזקה את ההיצע והורידה את המחיר הממוצע לרכב חשמלי בישראל לכ-145,000₪. שלושת המותגים המובילים במסירות רכבים חשמליים חדשים בישראל בשנת 2024 היו BYD, ג'ילי וטסלה. טסלה, שהייתה דומיננטית ב-2022, מאבדת חלק מההובלה נוכח יצרניות חדשות המציעות דגמים חסכוניים יחסית. מגמות נוספות שמניעות את שוק הרכב החשמלי כוללות:

  • עלייה בקהל המתעניין ברכב חשמלי יד שנייה
  • תחזית לגידול במספר עמדות טעינה ציבוריות ופרטיות
  • הגברת התמריצים של המדינה באמצעות מיסוי מופחת והטבות רכב ירוק
  • שילוב רכבים חשמליים בצי הרכבים של חברות ליסינג וציי רכב עסקיים

השוואה בין נתוני השנים האחרונות: השפעת המיסוי והתמריצים

מבין כלל שלבים, שנת 2024 מסמנת את קפיצת המדרגה המשמעותית ביותר בשוק. בשנת 2022 הועמדו בכבישי ישראל רק כ-24,000 רכבים חשמליים, כאשר ב-2023 המספר הוכפל כמעט פי שלושה. שיעור הצמיחה ב-2024 הפך את ישראל לאחת המובילות באירופה בשיעור גידול הכלים החשמליים. מעבר לנתונים, שינויים מהותיים במדיניות המיסוי תרמו רבות. ההחלטה להאריך את הטבת מס הקנייה ל-20% בלבד לרכב חשמלי עד 2024 וסבסוד עמדות טעינה ביתיות וציבוריות הביאו לשינוי דרמטי בביקושים. הגברת המוּדעות הבריאותית ואירועים סביבתיים הביאו צרכנים לבחון מעבר לתחבורה ירוקה ושקטה – רכב חשמלי בישראל הפך לסמל של חדשנות ואחריות סביבתית. במקביל, הרחבת תשתיות טעינה והרצון לצמצם תלות בדלקים יקרים תרמו להאצה בהתעניינות. גם התחרות הגוברת בין היבואנים וההוזלה המואצת בעלויות הסוללה גרמו להנגשת רכב חשמלי לקהלים רחבים יותר.

תחזיות לשנת 2025 והלאה: כמה רכבים חשמליים יהיו בישראל?

על פי דוחות רשמיים של משרד התחבורה והלמ"ס, בשנת 2025 צפויים להימכר בישראל קרוב ל-70,000 רכבים חשמליים חדשים – פי ארבעה ממספר המסירות בשנת 2022. הערכות שמרניות מדברות על מעל 180,000 רכבים חשמליים שינועו בכבישים בסוף 2025. התחזית הלאומית להגיע ל-700,000 רכבים חשמליים בישראל עד 2030 נראית ריאלית מתמיד, בעיקר לנוכח התמריצים להרחבת צי המכוניות החשמליות, המשך ההוזלה בעלויות הרכישה והעלייה בדרישה. כמו כן, צפוי גידול בצי הרכב החשמלי יד שנייה, עקב חילוף מהיר של דגמים, עלייה באמינות ובטיחות, והצעות מימון משופרות במיוחד לציי רכב עסקיים ומשפחות גדולות. בשנים הקרובות נצפה לתחרות חזקה ומגוונת בין דגמים סיניים, אירופיים ואמריקאיים. כמו תמיד, המדינה תמשיך לשדרג את רשת עמדות הטעינה, כולל פריסת עמדות טעינה סולאריות מהירות בצמתים מרכזיים.

  • בשנים 2025–2027 צפוי מעבר המוני לרכב חשמלי בזכות גידול בתמריצים ובתשתיות
  • עד 2030: טווחי הנסיעה יתארכו בזכות טכנולוגיית סוללה משופרת
  • תחבורה ירוקה תהפוך לסטנדרט בערים גדולות

סיכום: הביקוש לרכב חשמלי בישראל ומגמת התחבורה הירוקה

המעבר לרכב חשמלי בישראל אינו עוד טרנד חולף אלא שינוי תשתיתי עמוק בצריכת התחבורה במדינה. הצמיחה המרשימה ב-2024, הכניסה המואצת של מותגים חדשים, הירידה בעלויות הרכישה והעלייה במודעות הציבור לאיכות הסביבה – כולם מעידים על תחילתו של עידן חדש בכביש הישראלי. עם צפי למאות אלפי כלי רכב חשמליים עד לסוף העשור, התחבורה בישראל מתקרבת להיות ירוקה, נקיה ויעילה יותר. מי שמעוניין להצטרף לתהליך, כדאי להעמיק בפתרונות טעינה, לבחון דגמים חדשים ולגלות את יתרונות הרכב החשמלי יד שנייה. המעבר אל תחבורה חשמלית יפחית את התלות בדלקים מזהמים ויביא לעתיד נקי ושקט יותר לכולנו. רכב חשמלי בישראל כבר אינו פנטזיה – הוא מציאות חיה, מתקדמת ומכילה הזדמנויות רבות לחידוש והשתדרגות איכות החיים.

ולדיסלב גורב
ולדיסלב גורבhttps://ev4you.co.il
אני עוסק בתחום החשמל עם ניסיון בתכנון מערכות חשמל וביצוע פרויקטים. מתמחה בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים ובפתרונות מתקדמים בתחום הנדסת החשמל.
חדשות קשורים

הכי פופולרי

התגובות האחרונות